HTML

Namaste

"A Jógablog egy utazás kísérőjelensége. Eleinte úgy tűnt, hogy az utazás a jógáról szól. Később kiderült, hogy a jóga szól az utazásról." Feltétlen kövesd a folyamatot és a Jógablog FB-oldalát, ide pedig üzenhetsz a mindenkori szerzőnek: jogalujza_kukac_gmail.com

Lájkold a témát!

Szülőknek

jiaido_gyerekprogram_240.jpg

Címkék

108.hu (1) adishakti (1) agama (4) agni (1) ajánlom (38) ajiit (1) ajna (1) ajurveda (1) ajurvéda (1) ákosjóga (1) akozpont (1) amalasattva (1) amrita (3) anahita (2) anamé (3) antigravity (1) ashutosh (1) asram (4) astanga (11) astoria (2) atma (6) aum (2) balázs valéria (1) baraka (3) bhaktikutir (1) bikram (5) bodyart (1) brahma (2) bringa (2) darshan (3) dinamikus jóga (1) dr indu arora (1) egészség (1) english (1) etka (1) fesztivál (5) ganapati (2) ganga (1) gauranga (2) gerilla (2) gerillajóga (2) gerincjóga (3) géva (2) goodness (2) hahota (1) happy new yoga (1) hatha (8) helloyoga (1) himalájai (6) hotyoga (2) i.ker (4) ii.ker (6) iii.ker (2) india (3) indiai (2) integrál (1) interjú (5) intimtorna (1) irányzatok (1) itthon (1) ix.ker (1) iyengar (9) jalagati (1) jama (1) jiaido (3) jóga (1) jógablog (1) jógablogger (2) jógafesztivál (3) jógairányzatok (1) jógaliget (1) jógalujza (2) jógamari (2) jógaoktatókszövetsége (1) jógatábor (2) jóga a szabadban (1) jóga sziget (1) kaja (1) kayakalp (2) kéklótusz (1) kék lótusz (1) kismama jóga (1) könyv (2) közösség (1) kumnye (1) kundalini (5) légzés (1) maha hot yoga studio (1) málnai tibor (1) mandala (8) második (1) meghívó (1) méz (1) miért (1) monsoon (1) naphold (1) nemajánlom (3) nijama (1) nőijóga (2) nyár (1) nyári tábor (1) nyíltnap (3) összegzés (2) padma (2) powerjóga (1) prakash (1) psychyoga (1) purnam (6) ricardo (1) rólunk (7) sankalpa (1) satyananda (2) shakti (1) shambalatibet (1) shanti (1) sivananda (1) spiritualitás (1) sportjóga (3) stresszoldó (3) sudevi (1) sunrise (1) szabadban (2) szatszang (1) személyes (2) szülinap (1) szúrja (1) tábor (1) tantra (4) tibet (1) újenergia (1) utazás (1) v.ker (4) vi.ker (4) vii.ker (7) viii.ker (4) vinyasa (3) vinyasaflow (4) workshop (2) xi.ker (2) xiii.ker (4) xiv.ker (1) zsuzsi (1) Címkefelhő

Ezt mondták

Kismama jóga az Amritában - vendégposzt a nagy-pocakos Zsuzsitól!

2012.02.17. 15:19 jógalujza

Zsuzsi első két gyereke remekbeszabottra sikerült, értsd: irgalmatlanul cukik. A harmadik pocakját végre elcipelte jógázni - ehhez állítólag JógaLujza adta meg az uccsó inspiráció-lökést, aminek utóbbi úgy ahogy van irgalmatlanul örül!:) Zsuzsi leírta, nekem meg fantasztikus átélni a sorain keresztül, amit átélt ő is, olvassátok szeretettel!

 

Kismama jógának hívják, de bevallom, én már terhesnek érzem magam. A harmadik gyereket növesztem magamban, nagyon hamar megnőtt a hasam, hamar eljött az a pont, amikor a férj köti be a cipőm … a két másik gyerek csizmái után. A 6. hónapra konstanssá váló légszomj, fáradtság és teljes energiahiány után megadtam magam a korábban csak marketingigénynek feltételezett irányzatnak és kipróbáltam a kismama jógát.

Az egytől tízig pontozható vitalitás skálán épp a 0-tól a mínusz1 felé mászva nem volt konnyű, de rávettem magam az Amrita Jógaközpont kismama jógájára egy szombati délelőtt. Kb. fél éve nem jógáztam (akkoriban sem túl rendszeresen, de csak szigorúan a dinamikus, izzasztósabb ra-yoka félét). Hát ez most nyugisabb volt. Mégis irtó jól átmozgatott, miközben nem kicsit kellett koncentrálnom.

Kicsit sok volt elsőre nekem a segédeszköz, de irtó hálás voltam értük: kedvencem a kutyapózban segítséget adó fali kötélzet volt.. de úgy általában imádtam, hogy szép nyugisan beállítottuk magunk és én végre levegőhöz jutottam. Próbáltam megjegyezni minden pózt, hogy egy átlag szerda este is segíthessek magamon innentől...  Ráadásul az óra végén a babáinkhoz is kapcsolódhattunk.  Aznap teljes újraéledés, végre megint teljesértékű anyukaként foglalkoztam a másik kettővel és a ház urával is, másnap persze kellemes izomláz és a nagyfogadalmak letétele, hogy innentől mindig ott leszek.

A stúdió következő kismama jóga órája kedd délelőtt már kifejezetten Iyengar módszerrel. Lelkesen bevetem magam, látom nálam jóval nagyobb hasak is vannak, ellazítva várom azt a kellemes lélegzős élményt ismét. Az is volt, naná. De itt kőkeményen dolgoztunk. Még aprólékosabban, minden pontot és irányt tökéletesen beállítva, megtartva, kitartva. Az oktató végtelen nyugalommal segített, amikor egy pici bizonytalanság is volt bennem. Sosem dolgoztam még ilyen keményen magamon, amióta állapotos vagyok. A méhizomzat és a körülötte lévő izületeket érintő pozitúráknál újra éreztem az alhasamat és felcsillant a remény, hogy a gyerek után a regeneráló órákat szorgosan látogatva visszakaphatom a huszas éveim hasát is. :) Azóta a kedd délelőttjeim szentek, ez az az időszak, amikor egyszerre érzem magam őrülten kimerültnek és feltöltöttnek, amikor újra érzem, mi az, hogy “életerő” miközben minden érintett porcikám jelzi jelenlétét másnapra. Komolyan: az első szerda reggelen úgy éreztem magam, mint akit összevertek... mire rájöttem, hogy nem a matrac a hibás, hanem végre megdolgoztam magam, teljesen feldobódtam.:) Pont azokat a helyeket éreztem erősebbnek, amelyekre a leginkább ráfért: a medence és a gerinc körüli izmokat, kevésbé fájt viszont a keresztcsontom! Lassan bevállalom a fordított helyzeteket is – és nem csak azért, mert a többiek a szülés előtt 1 nappal is csinálják, hanem mert az oktató fokozatosan, helyettesítő pózokkal elvezetett oda, hogy bátorságot és erőt nyertem.

Azt hiszem a legtökéletesebb helyen voltam, hogy elfelejtsem a korábbi előítéleteimet a kismama jógával kapcsolatban. Bár az iparág végtelen, és sok pénzt és bőrt le tudnak húzni a várandós szülőkről - főleg első alkalommal -, most mégis sajnálom, hogy kihagytam a korábbi terhességeim alkalmával ezt a mozgásformát (amiről már tudom, hogy a 13. héttől csinálhattam volna nyugodtan). Az óra utáni csoportos kismama-beszélgetésekból kivonom magam, azt bevallom, mert azt élvezem, hogy magammal lehetek, befele figyelhetek. Nem érdekelnek a kórházak szülőszobái és más ilyenkor szokásos témák. Azt élvezem ezekben az alkalmakban, hogy rámfigyelhetek és rám figyelnek. Igen, ott az a pici baba is a hasamban, és nagyon fontos, nem véletlenül érkezett hozzám, de egyelőre az én testem az, aki hordozza, az én testem az, aki ezt a kihívást kapta. És ehhez itt meg tudták nekem mutatni a lányok, hogyan kapja meg a babát hordozó, növesztő és tápláló test a figyelmet, törődést, erősítést, helyet, levegőt, a mindent félretévő kapcsolatot a tudatommal ...és az örömet is.

Szerző: ZSUZSI

 

 


Ha tetszett a bejegyzés, csatlakozz Facebook-csoportunkhoz is!
Még több hír, még több érdekesség, még több jógi!:)

 

 

2 komment

Címkék: ajánlom kismama jóga zsuzsi iyengar amrita

A bejegyzés trackback címe:

https://joga.blog.hu/api/trackback/id/tr874123972

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Biogolyó 2012.02.18. 21:13:27

Úgy örülök a fenti bejegyzésnek. Már akartam reklamálni, hogy miért nincs szó a blogon kismama jógáról, hiszem biztos sokan vagyunk, akik korábban jógáztunk, de a várandóság alatt már nem javasolt a "normál" órák látogatása. Jómagam kb. 5-6 profi jógastúdióban próbáltam ki a kismama jógát, mielőtt az Amritában kötöttem ki. A legtöbb hatha helyen a kismama órákon túlnyomórészt boka-, csukló-, és váll körzések mennek egész órán, gyakori, hogy szülésznő vagy dúla az oktató, hatha oktatói végzettsége nincs és a mardzsari macska pózon kívül igazi ászanákat nem is végzünk. Lehet, hogy aki korábban nem jógázott, annak ez is nagyon sokat jelent. De tapasztalatom szerint az Amritában van egyedül igazi várandós jóga, egymás után nyomjuk az ászanákat persze kismama verzióban segédeszközökkel. Minden óra végén vannak fordított testhelyzetek is (segédeszközökkel és magasfokú oktatói odafigyeléssel és óvatossággal): gyertya, félgyertya, aki korábban már állt fejen, az most is állhat fal mellett. Mindkét jógaoktató vérprofi, kemény órákat tartanak, de után annyira jól érzi magát tőle az ember. Nem fáj a hátam, a derekam, semmim sem fáj, és jóga után mikor fellibbenek a villamosra még azt is elfelejtem, hogy már óriási a hasam. Szülés után vissza szoktak jelezni a lányok és nagyon megnyugtató hallani, hogy a jógás kismamák könnyen, gyorsan természetes úton egészséges babának adnak életet.

jógalujza 2012.02.20. 12:11:52

@Biogolyó: Szuperjó olvasni téged is, Biogolyó!:)
Köszönjük szépen.

Annak egyébként, hogy eddig nem volt szó kismama jógáról, technikai akadályai voltak: nem volt kismamánk.:)
süti beállítások módosítása