HTML

Namaste

"A Jógablog egy utazás kísérőjelensége. Eleinte úgy tűnt, hogy az utazás a jógáról szól. Később kiderült, hogy a jóga szól az utazásról." Feltétlen kövesd a folyamatot és a Jógablog FB-oldalát, ide pedig üzenhetsz a mindenkori szerzőnek: jogalujza_kukac_gmail.com

Lájkold a témát!

Szülőknek

jiaido_gyerekprogram_240.jpg

Címkék

108.hu (1) adishakti (1) agama (4) agni (1) ajánlom (38) ajiit (1) ajna (1) ajurveda (1) ajurvéda (1) ákosjóga (1) akozpont (1) amalasattva (1) amrita (3) anahita (2) anamé (3) antigravity (1) ashutosh (1) asram (4) astanga (11) astoria (2) atma (6) aum (2) balázs valéria (1) baraka (3) bhaktikutir (1) bikram (5) bodyart (1) brahma (2) bringa (2) darshan (3) dinamikus jóga (1) dr indu arora (1) egészség (1) english (1) etka (1) fesztivál (5) ganapati (2) ganga (1) gauranga (2) gerilla (2) gerillajóga (2) gerincjóga (3) géva (2) goodness (2) hahota (1) happy new yoga (1) hatha (8) helloyoga (1) himalájai (6) hotyoga (2) i.ker (4) ii.ker (6) iii.ker (2) india (3) indiai (2) integrál (1) interjú (5) intimtorna (1) irányzatok (1) itthon (1) ix.ker (1) iyengar (9) jalagati (1) jama (1) jiaido (3) jóga (1) jógablog (1) jógablogger (2) jógafesztivál (3) jógairányzatok (1) jógaliget (1) jógalujza (2) jógamari (2) jógaoktatókszövetsége (1) jógatábor (2) jóga a szabadban (1) jóga sziget (1) kaja (1) kayakalp (2) kéklótusz (1) kék lótusz (1) kismama jóga (1) könyv (2) közösség (1) kumnye (1) kundalini (5) légzés (1) maha hot yoga studio (1) málnai tibor (1) mandala (8) második (1) meghívó (1) méz (1) miért (1) monsoon (1) naphold (1) nemajánlom (3) nijama (1) nőijóga (2) nyár (1) nyári tábor (1) nyíltnap (3) összegzés (2) padma (2) powerjóga (1) prakash (1) psychyoga (1) purnam (6) ricardo (1) rólunk (7) sankalpa (1) satyananda (2) shakti (1) shambalatibet (1) shanti (1) sivananda (1) spiritualitás (1) sportjóga (3) stresszoldó (3) sudevi (1) sunrise (1) szabadban (2) szatszang (1) személyes (2) szülinap (1) szúrja (1) tábor (1) tantra (4) tibet (1) újenergia (1) utazás (1) v.ker (4) vi.ker (4) vii.ker (7) viii.ker (4) vinyasa (3) vinyasaflow (4) workshop (2) xi.ker (2) xiii.ker (4) xiv.ker (1) zsuzsi (1) Címkefelhő

Ezt mondták

Vinyasa Flow - Az áramalás jógája --- jógamari háromrészes sorozata, I.

2011.11.29. 19:16 jógalujza

Három oktató óráin keresztül (Regősvölgyi Regina, Nagy Erika, Varga Judit)

JógaMari - akiről első bejegyzése kapcsán olvashattatok picit bővebben - ezúttal három hasonló stílust oktató jógi óráját hasonlítja össze, három részben. Lássuk ezek közül az elsőt (aztán itt lesz a második)!
 
E rendhagyó bejegyzésnek az (lenne) célja, hogy bemutassa a vinyasa flow jógastílust, 3 oktató óráin keresztül. Hogy miért választottam ezt? Nos hát egyrészről facebook- és jógafanként elég sokszor botlottam bele különböző vinyasa flow jógát hirdető cikkbe, honlapba, a facebookon. Másrészről ashtanga jóga rajongóként betegesen vonzódom minden olyan dologhoz, amiben szerepel a vinyásza kifejezés.
 
Azt találtam ki, hogy találomra kiválasztok három oktatót, és megnézem, hogy mi, merre, hány óra. Megpróbáltam egyrészről teljesen kezdő jógás szemmel is nézni az órát, és természetesen tapasztaltabb jógi szemmel is.

 
Mielőtt nekiindultam, kicsit beleolvasgattam a vinyasa flow-os gyűjtőoldalakba, hogy legyen némi fogalmam arról, tulajdonképpen mit is akarok én itt összehasonlítgatni. A stílusról bővebb leírást a már belinkelt két honlapon találhattok, én csak két mondatot idéznék, ami szerintem nagyon jól összefoglalja a fontos tudnivalókat:
 
„A Vinyasa Flow egy dinamikus jógairányzat. Mint minden jógagyakorlás, a Vinyasa Flow is arra törekszik, hogy harmóniát teremtsen a test, az elme és a lélek hármas egységében. A test mozgását összehangoljuk a légzéssel és közben az elmét is ugyanerre, vagyis magára a gyakorlásra, a testre és a légzésre irányítjuk. Az ászanákat sorozatokba rendezve gyakoroljuk és egyik ászanából a másikba irányított légzés és mozgás kíséretében „áramlunk” át… Az ászanákat nem önmagukban, hanem egy folyamat részeként gyakoroljuk.” 
 
Azt hittem könnyebb dolgom lesz, hogy minden fekete meg fehér. Három helyre megyek, biztos lesz egy rossz, egy jó, meg egy nagyon jó (bevallom, titkon azt reméltem lesz egy kritikán aluli borzalom, egy közepes, meg egy kiváló). Ehhez képest nem így lett. Lehet, hogy tényleg teljesen, elvárásoktól mentesen kéne megérkeznem egy új jógaórára? :) Ugyanis elég jó helyeken jártam, vagyis azt mondanám, két szép körtét és egy szép almát kell összehasonlítanom. 
 

 
Bár ez a cikk kifejezetten NEM a jógastúdiókról szól, hanem a vinyasa flow stílust képviselő oktatókról és óráikról, rögtön meg is kell szegnem ezt az általam felállított szabályt. Muszáj megemlítenem, hogy a Purnam jógastúdió a legszebb és „legjógább” jógaiskola, ahol valaha jártam. Szép is, hangulatos is, és megvan benne az a plusz, amitől szinte Indiában érzem magam (igen, nekem ez egy nagyon fontos szempont, és eddig nem találtam ilyen helyet itthon). A recepciós lány segítőkészsége és kedvessége pedig külön mondatot érdemel, ezt fel is írtam magamnak, hogy nehogy elfelejtsem.
Be kell vallanom, ő annyira nem random választás volt, ugyanis Regina Facebook oldala miatt kaptam kedvet a vinyasa flow teszteléshez. (Annak ellenére, hogy túlságosan „magasröptűnek” találom a jógastílus jellemzését.)
 
„A Vinyasa Flow az áramlás jógája. A folyton változó formában megszilárdult tudatosság gyakorlata.”
 
Az órát rávezető relaxációval, bemelegítéssel, napüdvözletekkel kezdtük. Igazából nagyon gyorsan történt minden, csak kapkodtam a fejem, ahogy átúsztunk egyik pózból a másikba. Nem voltunk sokan, voltak kezdőbbek és talán haladóbbak is, de úgy gondolom, mindenki számára kihívás volt az óra. Túlsúlyban voltak a kar izmait igénybevevő ászanák, aminek én kifejezetten örültem, mivel igen nagy hiányosságokkal küzdök ezen a téren. Az órát legjobban úgy tudnám jellemezni, hogy mértani pontossággal összeállított, hibátlan jógagyakorlatsor. Ha nem olvastam/tanulmányoztam volna át Regina honlapjait, akkor is az lett volna a benyomásom, hogy egy nagyon felkészült, jógafanatik oktató áll – illetve jógázik - előttem. Igazítás nem volt, csak szóbeli instrukciók, illetve természetesen mutatta is a gyakorlatokat Regina. Mondanám, hogy talán velünk jógázott, de ezt nem jelenthetem ki teljes bizonyossággal, ugyanis az óra nagy részében lehajtott fejjel koncentráltam, vagy kerestem a karizmaimat.  Óra végére jól kifáradtam, bele is aludtam a relaxációba természetesen. Nehéz volt az óra, de nem voltak olyan ászanák, amik kihívást jelentettek számomra. Mondom ezt úgy, hogy természetesen volt pár olyan gyakorlat, amit nem tudtam helyesen kivitelezni a nulla karizmom miatt, mégis úgy éreztem, nem az a fajta küzdelem ez, amire én most vágyom.
 
Összegzés: Regina a Purnam jógastúdióban tart órákat. Szuper környezet, extra lelkes recepcióslány, nagyon profi oktató, óra után tea. Ár: 1800 Ft/alkalom. Sajnos se diákkedvezmény se első alkalmas kedvezmény nincs!!!
 
 
Ha tetszett a bejegyzés, csatlakozz Facebook-csoportunkhoz is!
Még több hír, még több érdekesség, még több jógi!:)

 

Szólj hozzá!

Címkék: ajánlom purnam vinyasaflow

A bejegyzés trackback címe:

https://joga.blog.hu/api/trackback/id/tr783422700

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása